Health Care: Basic Idioms
Paperback Nederlands 9789066754010Samenvatting
Health Care is bestemd voor de opleidingen voor Verpleegkundigen, Dokters-, Tandarts- en Apothekersassistenten en werkers in de gezondheidszorg. Het verdient aanbeveling dit boek al bij aanvang van de opleiding naast de gebruikte leergang te gebruiken, zodat redelijk snel een basale, maar zeer ruime woordenschat wordt opgebouwd als basis voor verdere uitbouw van de communicatieve vaardigheden en de leesvaardigheid.
Bij de samenstelling van Health Care hebben onder meer de volgende overwegingen een rol gespeeld:
Het behandelde idioom is bedoeld als voorbereiding op communicatie en leesvaardigheid. De inhoud is gebaseerd op handboeken, bestaande leergangen, teksten van internet en op materiaal dat met succes op verschillende opleidingen wordt gebruikt. Dit materiaal heeft een grote rol gespeeld bij de keuze van de 22 thema’s waarin het idioom is ingedeeld.
Bij elk woord staat een voorbeeldzin om het voor de student in een context te plaatsen. Zowel van het woord als de voorbeeldzin is de Nederlandse vertaling gegeven om bestudering eenvoudiger te maken en onnodig opzoekwerk te voorkomen.
Bestudering van de voorbeeldzinnen zal naast het aanbod van veel extra gangbaar idioom tevens een introductie in het soms niet eenvoudige medische taalgebruik vergemakkelijken en bespoedigen.
Achterin het boek zijn drie appendixen (Medical Spcialists, Prescription Abbreviations en Weights & Measures, Temperature) en alfabetische woordenlijsten E – N en N – E opgenomen. Deze maken het mogelijk alle opgenomen begrippen snel op te zoeken.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan