OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Algemeen management

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Algemeen management

    Hier vindt u artikelen rond boeken over managementvaardigheden. Van teamrollen van Belbin tot gespreksvoering en Quinn. Kortom alles voor managers en leidinggevenden.
    Pagina 160 van 3.288 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    4 maart 2004
    Jaap Peters
    3-4 minuten leestijd
    Bij het doorbladeren van deze kloeke pil van bijna 400 bladzijden over Maatschappelijk 'Verantwoord' Ondernemen (MVO) valt onmiddellijk één ding op: het is wetenschappelijk 'verantwoord' geschreven. Het is een zorgvuldig opgebouwd verslag met maar liefst 17 cases over MVO waarbij onze bekende multinationals op de huid worden gezeten door maatschappelijk organisaties zoals onder andere Greenpeace, Milieudefensie, Amnesty International en de SP. 
    recensie
    Algemeen management
    23 februari 2004
    Maayke Lockefeer
    3-4 minuten leestijd
    Iedereen werkt met de ellebogen. En je bent pas succesvol als je het beter doet dan een ander. Bovendien is het zeker geen schande. De goede, integere ellebogenwerker weegt doel en middelen tegen elkaar af en neemt verantwoordelijkheid voor zijn daden. Dat is de stellingname van Alexander Vier in het boek 'Ik werk graag.... met mijn ellebogen'. 
    recensie
    Algemeen management
    23 februari 2004
    Evert Siebenga
    2-3 minuten leestijd
    'De Orka Award' is een boek dat gaat over de kracht van positieve feedback, zowel in het dagelijks als in het werkend leven. Het boek is geschreven in romanvorm. Een manager, genaamd Wes Kingsley staat centraal. Wes heeft het niet naar zijn zin in zijn zakelijke - en priveleven. 
    recensie
    Algemeen management
    10 februari 2004
    Hans Vink
    De kracht van Peter Drucker is dat hij centrale ontwikkelingen in een groot aantal landen scherp weet te analyseren en, vooral ook, dat hij essentiële verbanden weet te leggen tussen deze ontwikkelingen. In 'Management visies' is het weer raak.
    recensie
    Algemeen management
    29 januari 2004
    Frans van Schijndel
    4-5 minuten leestijd
    Peter ten Hoopen komt uit de reclamewereld. Hij is verbonden als auteur en adviseur bij De Baak Managementcentrum VNO-NCW. Zijn boek 'Geluk in zaken' is interessant voor leidinggevenden en (staf)medewerkers.
    recensie
    Algemeen management
    12 januari 2004
    Remko van der Honing
    2-3 minuten leestijd
    Over corporate governance wordt in de nasleep van menig affaire gesproken. Enron, Worldcom, Ahold raakten alle verzeild in crises die te maken hadden met 'deugdelijk bestuur' (de wat ouderwetse Nederlandse vertaling van corporate governance).
    recensie
    Algemeen management
    4 januari 2004
    Gert-Jan Hospers
    3-4 minuten leestijd
    Managers vormen de snelst groeiende beroepsgroep in ons land, zo becijferde het CBS eind 2003. Tussen 1994 en 2003 steeg het aantal managers met 75% tot 175.000. Vooral in de (semi)publieke sector zoals de zorg en het onderwijs is de manager in opkomst. Wie wil weten wat daarvan de achtergrond is, moet zeker 'Het nieuwe werken' van Ben Ligteringen lezen.
    recensie
    Algemeen management
    12 december 2003
    Rene ten Bos
    Er bestaat een oude opvatting van ethiek die we in de huidige, antimulticulturele tijden van normen en waarden bijna vergeten zijn. Volgens die opvatting, die teruggaat tot Aristoteles, is ethiek dat onderdeel van de filosofie dat zich niet zozeer bezighoudt met vragen over goed en kwaad of vragen over het geslaagde leven, maar met vragen over de wijze waarop mensen met al deze vragen omgaan. Deze opvatting wordt door veel ethici vandaag de dag afgeschoven naar het domein van de meta-ethiek, dat wil zeggen: naar een domein waar een soort niet-ethisch (bijvoorbeeld antropologisch of sociologisch) discours over ethiek heerst. Daarmee is in mijn ogen een zeer belangrijke invalshoek voor ethische studies in het verdomhoekje geraakt.
    achtergrond
    Algemeen management
    30 november 2003
    Annegreet van Bergen
    9-13 minuten leestijd
    recensie
    Algemeen management
    3 november 2003
    Jan Dirkx
    Ik geef een 9 Een feest der herkenning! Zonder in cliché's te willen vervallen geldt dit in belangrijke mate voor dit boek. Het beschrijft heel helder de werking van het mechanisme om organisaties op te stuwen naar meer resultaat en plezier in het werk.
    recensie
    Algemeen management
    3 november 2003
    Arnold van der Beek
    Ik geef een 8 'Plezier & prestatie', hét managementprincipe voor organisaties. Toen ik de titel en de korte introductie las, dacht ik, hé totaalvoetbal! De passie en het enthousiasme van de auteurs is terug te vinden in de stijl van het boek zonder dat het stoort.
    recensie
    Algemeen management
    24 oktober 2003
    Marc Berkenbosch
    Boek
    recensie
    Algemeen management
    7 oktober 2003
    Marcel Antoons
    1-2 minuten leestijd
    Het lezen van het boek van Judith Mair was voor mij net alsof ik in de spiegel naar mezelf zat te kijken en dat was zo nu en dan best confronterend. Het boekt geeft aan waar veel bedrijven, vooral in de nieuwe economie, de afgelopen jaren te veel de nadruk op hebben gelegd.
    recensie
    Algemeen management
    7 oktober 2003
    Jos van Loo
    Het boek van Judith Mair is het best te vergelijken met een actualiteiten programma. Het programma bestaat uit verschillende items waarin verhoudingen tussen werkgever en kenniswerkers worden belicht.
    recensie
    Algemeen management
    29 september 2003
    Frans van Schijndel
    2-3 minuten leestijd
    In de inleiding van 'Plezier & prestatie' wordt schematisch weergegeven wat de relatie is met andere boeken op dit gebied (leuk idee!).
    recensie
    Algemeen management
    23 september 2003
    Bert Peene
    4-6 minuten leestijd
    ,b>Is dit satire of meent ze wat ze zegt? Die vraagt heeft mij tijdens het lezen van Judith Mairs spraakmakend debuut 'Het is mooi geweest. Het kantoor is geen pretpark' geruime tijd beziggehouden. En eerlijk gezegd had ik er de aanvullende literatuur van een handvol interviews voor nodig om erachter te komen dat ik als lezer niet ruim honderd zeventig bladzijden lang in de maling was genomen.
    recensie
    Algemeen management
    23 september 2003
    Jeroen Macke
    3-4 minuten leestijd
    'En nou is het afgelopen! Ik wil dat je dit nú doet!' Hoeveel managers wensen dit niet diep hun hart uit te schreeuwen? Bijvoorbeeld op het moment dat je zorgvuldig, met behulp van de juiste woorden en de juiste intonatie, de juiste beweegredenen aanvoert om op deze wijze een medewerker ertoe te bewegen een bepaalde taak uit te voeren. 
    recensie
    Algemeen management
    18 september 2003
    Jaap Hollaar
    Het boek 'Managementblunders: 50 onthutsende missers geanalyseerd' is geschreven door de freelance auteur en journalist Geerhard Bolte. Hij zoekt het antwoord op de vraag: hoe konden topmanagers het zover laten komen? Om deze vraag beantwoord te krijgen heeft hij 50 onthutsende missers geanalyseerd. Een analyse die is gebaseerd op talloze kranten- en tijdschriftartikelen, vooral van zijn collega's in binnen- en buitenland.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden