OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Internet en social media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Internet en social media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over bijvoorbeeld Instagram en LinkedIn, maar ook over online thuiswerk. Voor iedere professional die meer wil weten over deze onderwerpen.
    Pagina 13 van 578 resultaten
    column
    Algemeen management
    6 maart 2017
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    Vorig jaar stond het best verkochte managementboek, Waar een wiel is, is een weg van Jaap Bressers, niet in de longlist waaruit het Managementboek van het Jaar wordt gekozen. Dit jaar wel: Maak ze gek! van Aartjan van Erkel, maar een managementboek kun je deze ‘checklist online marketing’ natuurlijk niet noemen. De eerste ‘echte’ managementboeken die ook in de longlist staan, vinden we op plek acht en negen. Achtereenvolgens zijn dat Kiezen voor winst van Stefan Stremersch en Agile Managen van Mike Hoogveld. Wat mij betreft twee kanshebbers, want ‘agile’ was toch wel het thema van 2016, en kiezen voor winst, ja, wie doet dat niet?
    recensie
    Internet en social media
    9 januari 2017
    Emmely Schonewille
    2-3 minuten leestijd
    Google Analytics is een gratis statistiekpakket met zeer uitgebreide mogelijkheden. Je kunt het voor diverse doeleinden inzetten, als je maar weet hoe. In het boek Google Analytics in 60 minuten, geschreven door Pascal Selles en Leon Korteweg wordt uitgelegd op welke manieren je het kan inzetten. Voor zowel beginners als gevorderden!
    recensie
    Internet en social media
    6 januari 2017
    Dave van Ooijen
    12-17 minuten leestijd
    Sinds de opkomst van internet is er veel veranderd in de samenleving. We leven inmiddels in een geglobaliseerde wereld waarin grenzen op tal van terreinen aan het vervagen zijn en worden verlegd.
    preview
    Internet en social media
    3 januari 2017
    Cis Scherpereel
    2-3 minuten leestijd
    Met De people factor in e-commerce neem je straks een boek ter hand dat je op een heel inzichtelijke wijze inkijk geeft in de vele aspecten die van online ondernemen een succes kunnen maken. Een preview.
    preview
    Internet en social media
    22 december 2016
    Joitske Hulsebosch
    3-4 minuten leestijd
    Maandagochtend, teamoverleg. Om de koe bij de hoorns te vatten: de manager had liever geen ge-whatsapp meer in het weekend. Gisteravond, een zondag nota bene, gingen er wel 30 berichtjes over en weer. Dat wil hij niet nog eens.
    recensie
    Internet en social media
    16 december 2016
    Wieger Waardenburg
    1-2 minuten leestijd
    In dit overzichtelijke en praktische boek neemt Aartjan van Erkel je mee op reis naar meer omzet. Maak ze gek! helpt je om jouw potentiële klanten zo te beïnvloeden dat ze eigenlijk geen nee meer kunnen zeggen.
    recensie
    Internet en social media
    2 december 2016
    Fred Rutgers
    4-6 minuten leestijd
    ‘Het einde van online winkelen’ Door Wijnand Jongen met als subtitel ‘De toekomst van retail in een wereld die altijd verbonden is’ is een boek dat volgens mij absoluut in iedere ‘time capsule’ moet worden gestopt die we de komende paar jaar ergens gaan inmetselen.
    preview
    Advisering
    11 november 2016
    Peter van Loevezijn
    3-4 minuten leestijd
    'Als adviseur wil je maar één ding: dat een interne of externe klant het door jou uitgebrachte advies met overtuiging overneemt.' Dat staat te lezen op het omslag van de herziene editie van Wat is nu eigenlijk het probleem? Een preview.
    recensie
    Internet en social media
    9 november 2016
    Rein Hof
    interview
    Internet en social media
    28 oktober 2016
    Aurora Peters
    3-4 minuten leestijd
    Online strateeg Patrick Petersen (@Onlinemarketeer) heeft een nieuw boek uit: het Handboek Social Marketing & Business. Een crossmediaal werk met cases, onderzoeken, inzichten van experts en een aanvullende website met extra materiaal. Een goede reden om eens met deze ‘social media addict’ in gesprek te gaan over social marketing.
    opinie
    Internet en social media
    27 oktober 2016
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Adrie Dolman is agile coach en eigenaar van Adapt2Value. Hij helpt bedrijven met agile innoveren, concurreren en excelleren. Onlangs verscheen zijn boek Agile Marketing, dat genomineerd is voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016. Hij vertelt over zijn top 3.
    nieuws
    Internet en social media
    27 oktober 2016
    Pierre Pieterse
    1-2 minuten leestijd
    Op donderdag 10 november bieden Marjan Crabtree en Denise Hulst een gratis webinar aan aan de klanten van Managementboek. Dit webinar is een introductie in hun theorie van het lanceren van digitale producten. Hierover schreven zij het boek Lanceren kan je leren.
    recensie
    Internet en social media
    19 oktober 2016
    Pierre Pieterse
    1-2 minuten leestijd
    In haar vorige boek Mentaal Kapitaal beschreef psycholoog Elke Geraerts, die academische posities bekleedde bij Harvard, Maastricht en Rotterdam, hoe het succes van een organisatie afhankelijk is van het mentale vermogen van haar medewerkers, ‘zoals het succes van een sportteam wordt bepaald door het fysieke vermogen van de atleten’. In het boek onderscheidt ze vier interventies die een hefboomeffect hebben op veerkracht: zelfcontrole, optimisme, aandacht en bewustzijn. Alle vier deze ‘hefbomen’ zijn te trainen.
    recensie
    Internet en social media
    10 oktober 2016
    Martijn Anderson
    2-4 minuten leestijd
    De Amerikaanse Brenda Bernstein is professioneel ‘Resume & LinkedIn Profile Writer’ en auteur van het boek Maak een KILLER LinkedIn-profiel.
    recensie
    Internet en social media
    10 oktober 2016
    Rein Hof
    3-4 minuten leestijd
    Ik kan niet anders zeggen: Patrick Petersen did it again! Daar bedoel ik mee, een herdruk uitbrengen die eigenlijk de benaming herdruk niet mag dragen. Want het Handboek Social Marketing en Business, is nagenoeg een nieuwe uitgave geworden.
    opinie
    Internet en social media
    26 september 2016
    Haiko van der Voort
    3-4 minuten leestijd
    In deze rubriek analyseren bestuurskundigen van de TU Delft patronen en wetmatigheden waar veel managementboeken soms wat lichtvoetig aan voorbij gaan, of gewoon voor vanzelfsprekend aannemen. In deze aflevering belicht Haiko van der Voort big data en het principe double contingency.
    recensie
    Internet en social media
    13 september 2016
    Richard Vermeer
    3-5 minuten leestijd
    Zakelijke doelen bereiken met social media van Marco Frijlink en Wilco Verdoold, leest prettig. Voor managers of bestuurders die niet dagelijks in aanraking komen met social media marketing biedt dit boek een goede basis.
    recensie
    Internet en social media
    12 september 2016
    Yolanda van Heese
    3-4 minuten leestijd
    Een goed leven - dat willen we allemaal wel. Helaas is dat niet zo eenvoudig; We hebben het druk op het werk en vragen ons af hoe we alle ballen in de lucht kunnen houden. Thuis is het ook niet altijd rozengeur en maneschijn: een ruzie in de familie, zorgen over je gezondheid. Geluk is ver te zoeken.
    recensie
    Internet en social media
    7 september 2016
    Richard Vermeer
    4-6 minuten leestijd
    Het boek van Alex van Leeuwen begint in het eerste hoofdstuk logischerwijs met het omkaderen van de term online reputatie management. In zijn boek gaat het om de reputatie van organisaties waarbij de focus op social media platformen ligt. De definitie van een reputatie is het publieke vertrouwen dat een organisatie via social media beïnvloedt en optimaliseert.
    recensie
    Algemeen management
    6 september 2016
    Patrick Davidson
    6-8 minuten leestijd
    Gefascineerd door de manier waarop mensen en teams topprestaties neerzetten begon Patrick Davidson dit boek over Jeff Bezos, oprichter van Amazon en ruimtevaartbedrijf Blue Origin te lezen. ‘Een boeiend portret van iemand die weet waar hij heen wil en neezeggers negeert zodat hij voortgang blijft boeken.’

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden