Het leven van teksten
Paperback Nederlands 9789053568774Samenvatting
Waarom worden sommige teksten als ‘literair’ gewaardeerd? Hoe verhoudt het medium ‘tekst’ zich tot andere media? Hoe verloopt het leesproces en wanneer geven lezers hun eigen interpretaties? Hoe beïnvloedt de literatuur onze kijk op de werkelijkheid? Waarom is een ‘nationale canon’ geen vanzelfsprekendheid en is niets wat het lijkt in het traditionele onderscheid tussen hoge en lage cultuur?
Dit boek geeft een antwoord op deze en andere vragen en werpt daarmee een veelzijdig licht op literatuur en literatuurwetenschap. Van de hermeneutiek tot de mediatheorie komen oude en nieuwe thema’s elkaar tegen. Elk hoofdstuk is probleemgericht geschreven. Door de toegankelijke stijl en het groot aantal voorbeeldanalyses is dit een aangename start voor zowel beginnende literatuurstudenten als de geïnteresseerde leek.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan