Colofon
Managementboek is een online boekhandel waar de volle breedte van het Nederlands- en Engelstalige boekenaanbod te vinden is. Binnen dit brede, algemene aanbod heeft de winkel in meer dan 30 jaar een bijzonder specialisme opgebouwd: een uitgebreid assortiment van boeken die gaan over organisaties, organiseren en managen, de plek van organisaties in onze maatschappij en het functioneren van teams en individuele professionals. Managementboek.nl beschikt over een groot, eigen magazijn en heeft daarmee een unieke positie.
De positie van superspecialist toont zich bij uitstek in de uitgebreide verdiepende informatie óver het assortiment. Deze content wordt dagdagelijks gemaakt door een team van content- en assortimentsredacteuren, vakjournalisten en een uitgebreid netwerk van recensenten, die binnen hun vakgebied de nieuwste boeken lezen en beoordelen.
Gebruik van AI
Bij het redigeren en verwerken van teksten maakt Managementboek.nl op zorgvuldige wijze gebruik van kunstmatige intelligentie (AI), bijvoorbeeld voor taalcorrectie en structuurverbetering. Deze technologie ondersteunt de redactie, maar vervangt haar niet: de eindverantwoordelijkheid ligt altijd bij mensen.
Managementboek gaat ervanuit dat de uitgever toestemming verleent om de flapteksten en alle andere teksten die door de uitgever voor promotionele doeleinden met het boek of op de website van de uitgever beschikbaar worden gesteld (de ‘promotionele content’), op de website en in alle andere media en advertenties van Managementboek.nl te gebruiken om het boek onder de aandacht te brengen, de vindbaarheid ervan te vergoten en de verkoop ervan te bevorderen. Die toestemming omvat ook het recht om content, al dan niet met behulp van AI-toepassingen, in te korten of anderszins te bewerken en deze bewerkingen voor hetzelfde doel (verkoopbevordering) te gebruiken op de website en in alle andere media en advertenties van Managementboek.nl. Tot slot omvat de toestemming het recht om het boek te lezen, al dan niet met behulp van AI-toepassingen, om bijvoorbeeld citaten, trefwoorden en teksten te genereren om het boek daarmee onder de aandacht te brengen, de vindbaarheid ervan te vergoten, aanbevelingen te kunnen doen en de verkoop ervan te bevorderen.
Bij alle AI-toepassingen die Managementboek gebruikt, is de mogelijkheid van de AI-toepassing om zijn taalmodel met de input te trainen afwezig of door middel van een standaardinstelling gedeactiveerd. Er wordt geen enkele AI-toepassing gebruikt die deze zogenaamde ‘switch-off’-mogelijkheid niet heeft.
Managementboek Magazine
Op Managementboek.nl worden dagelijks lange en korte interviews, boekrecensies, thematische artikelen, previews, columns, podcasts en video’s gepubliceerd. Daarnaast heeft Managementboek een sterke aanwezigheid op diverse sociale media. Een aantal keren per jaar verschijnt het papieren ‘Managementboek Magazine’. Daarin wordt een selectie gepubliceerd van artikelen die online zijn verschenen. Het papieren blad wordt verzonden aan vaste abonnees en (een selectie van) klanten. Een abonnement is aan te vragen via info@managementboek.nl of via de website. Een abonnement kan op elk gewenst moment ingaan en wordt na het eerste jaar stilzwijgend verlengd. Er wordt een opzegtermijn gehanteerd van een maand.
Postadres Managementboek Magazine Postbus 231 3100 AE Schiedam
Advertentie-exploitatie ‘Managementboek Magazine’ verschijnt 6 keer per jaar in een oplage van 25.000 exemplaren. Adverteren in het magazine betekent zichtbaarheid in een uniek medium voor leiders en professionals: een betrokken, leergierige lezersgroep die actief op zoek is naar verdieping, vernieuwing en inspiratie. Informeer naar de mogelijkheden voor print- en online exposure – wij denken graag mee. Voor informatie over adverteren: marketing@managementboek.nl.
Hoofdredactie Justin van Lopik
Redactie en online marketing Fred Cremers, Marjan Maandag, Liza Schakel en Karin de Zwaan
Vormgeving Daan Zeijdner
Uitgever Philip van Coevorden
Gebruik van AI in Managementboek Magazine
Ook bij het redigeren en verwerken van teksten in Managementboek Magazine maakt de redactie op zorgvuldige wijze gebruik van kunstmatige intelligentie (AI), bijvoorbeeld voor taalcorrectie en structuurverbetering. Deze technologie ondersteunt de redactie, maar vervangt haar niet: de inhoudelijke beoordeling en eindverantwoordelijkheid liggen altijd bij mensen.
Het gebruik van AI gebeurt in lijn met de Europese AI-verordening. Dat betekent:
- Transparantie over de inzet van AI;
- Menselijke controle op alle output;
- Geen geautomatiseerde besluitvorming zonder redactionele tussenkomst.