

Ingrid van der Chijs is hoofd strategie en communicatie bij Rabobank Nederland. Ze heeft een achtergrond in journalistiek en marketing. Eerder schreef ze het literaire non-fictieboek Luchtmeisjes, over de eerste KLM[1]stewardessen en daarmee een van de eerste ‘carrièrevrouwen’ van Nederland. Het haalde de shortlist van de Brusseprijs voor beste Nederlandstalige journalistieke boek.
Meer over de auteursHow to break the rules (EN)
Succeed In Business (And Life) By Being Yourself
Paperback Engels 2025 1e druk 9789403135137Samenvatting
This book exposes the most limiting rules that ambitious women face. For women in business who are aiming to reach the top, there are still, countless unwritten rules holding them back — rules we all, men and women alike, tend to follow. Drawing from the experiences of top female leaders and scientific research, this book reveals why these ‘rules’ are nonsense and offers tips on how to do things differently, with a healthy dose of humor and self-irony.
It also features portraits of strong, successful women who have built their careers on their own terms. Inspiring and hands-on, this book is essential for every woman with ambition.
Trefwoorden
vrouwelijk leiderschap carrière genderstereotypen vooroordelen glazen plafond ambitie persoonlijke ontwikkeling zelfvertrouwen diversiteit rolmodellen werk-privébalans onderhandelen netwerken assertiviteit ongeschreven regels loopbaan empowerment mentorschap gendergelijkheid risico nemen leidinggeven sociale media inclusiviteit emotionele intelligentie strategisch denken grenzen stellen fulltime werken mannencultuur werk-privé integratie communicatie solliciteren vrouwenquotum authenticiteit persoonlijke effectiviteit persoonlijke branding werkgerelateerde grappen studentenvereniging cv-gat exacte vakken daadkracht
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Over Nancy Poleon
Inhoudsopgave
PART 1: HOW TO GET THERE 13
1. Women are too emotional 15
2. Girls can’t do maths 21
3. You’ll get the job you’re qualified for 28
4. Sister or not? The student society is a springboard 35
5. A job interview is a test 40
6. If you’re good enough, you’ll be asked 47
7. Stick to the traditional career rules 54
8. Women can’t negotiate 60
9. I’m not good enough 67
PART 2: HOW TO BE THERE 75
10. Whoever shouts the loudest has the most influence 77
11. Women can’t separate their personal lives from their work 83
12. Women are afraid to take risks 89
13. You must be able to take a joke 97
14. Be one of the guys 104
15. You can’t have a gap on your CV 110
16. Women lack ambition 118
17. Women can’t network 125
18. Women don’t want to work full-time 132
PART 3: HOW TO STAY THERE 141
19. You can’t have it all 143
20. I am not the token woman 149
21. Women are too soft 156
22. Women aren’t strategic 163
23. A woman at the top doesn’t need a mentor 169
24. Men are go-getters, women are bitches 176
25. Women aren’t able to say ‘no’ 182
26. I’m almost there 188
EPILOGUE 195
27. If you’re tired, you should rest 199
28. Visibility is all about social media 205
ENDNOTES 209
ACKNOWLEDGEMENTS 215
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan