Atlas van de financiële wereld
Gebonden Nederlands 2025 1e druk 9789464712322Samenvatting
Dit uitbundig geïllustreerde boek toont de geschiedenis van de financiële wereld. Aan de hand van spectaculaire kaarten, infographics, statistieken en foto’s ontdekken we hoe geld en geografie samenhangen. Geografische zaken als klimaat, vruchtbaarheid van het land, bereikbaarheid en politieke cultuur blijken grote invloed te hebben op de verdeling van rijkdom.
Rijkdom bepaalt de innovatiekracht maar ook de mate van milieuvervuiling. De kaarten maken duidelijk dat kapitaal zich weinig aantrekt van landsgrenzen. Dat was al zo in de oudheid, waar het eerste geld werd uitgevonden, en het geldt zeker voor ons crypto- en flitskapitaal.
Atlas van de financiële wereld is samengesteld door een team van experts, waaronder Dariusz Wójcik, Panagiotis Iliopoulos, Stefanos Ioannou, Liam Keenan, Julien Migozzi, Timothy Monteath, Vladimir Pazitka, Morag Torrance en Michael Urban. De schitterende illustraties zijn van de hand van James Cheshire en Oliver Uberti.
Stemmen over Atlas van de financiële wereld:
De Atlas van de financiële wereld is een verbluffende visuele ervaring, elke pagina openbaart het mysterie van financiën. - Liaquat Ahamed, winnaar Pulitzer Prize
Elke pagina barst van adembenemende en verhelderende illustraties. Iedereen – studenten, doorgewinterde professionals of leunstoelgeleerden – steekt iets op van dit unieke en leuke boek. - Robert J. Shiller, Nobelprijswinnaar Economie
Erudiet, spectaculair en onthullend. Een geweldige prestatie! - Gabriel Zucman, professor aan de Paris School of Economics en University of California, Berkeley
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
GESCHIEDENIS & GEOGRAFIE
ACTIVA & MARKTEN
BELEGGERS & BELEGGINGEN
BEMIDDELING & TECHNOLOGIE
STEDEN & CENTRA
BUBBELS & CRISES
REGULERING & BESTUUR
MAATSCHAPPIJ & MILIEU
Noten & referenties
Fotoverantwoording
Dankwoord
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan