Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago.
Meer over de auteursPrincipes van marketing
Inclusief Pearson MyLab
Paperback Nederlands 2021 8e druk 9789043038065Samenvatting
Het doel van elke marketeer is om klanten meerwaarde te bieden. Met deze 8e editie van Principes van marketing bieden we jou meerwaarde door je op een brede maar ook praktische en plezierige manier kennis te laten maken met de fascinerende wereld van moderne marketing.
Het boek is overzichtelijk opgedeeld in de vier stappen van het marketingplanningsproces: analyse, strategie, tactiek en implementatie/evaluatie. Deze marketingprincipes vormen de basis van een marketingplan, dat vervolgens de blauwdruk vormt voor het te volgen marketingbeleid. De indeling van dit boek sluit dus goed aan bij de manier waarop marketing daadwerkelijk in de praktijk wordt toegepast.
In deze editie zijn nieuwe, actuele cases en voorbeelden toegevoegd van Nederlandse en Vlaamse bedrijven, zowel op het gebied van marketing tussen bedrijf en consument als tussen bedrijven onderling. Het boek is volledig geactualiseerd, met meer aandacht voor online marketing en sociale media. Uiteraard is er ook oog geweest voor de implicaties van de COVID-19-pandemie. Daarnaast wordt de geïntegreerde marketingstrategie uitgebreid behandeld en is er meer aandacht voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. Ten slotte komt de customer journey (klantreis) in deze editie uitvoerig aan bod.
Principes van marketing is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs en bruikbaar voor elke studie waarin marketing aan bod komt. Het is een standaardwerk voor marketingstudenten én -professionals.
Dit boek wordt geleverd met een toegangscode voor MyLab: een online leeromgeving met ondersteunend studie- en lesmateriaal voor zowel studenten als docenten. Je vindt hier onder andere:
• Het volledige boek in digitale vorm (eText)
• Een begrippentrainer
• Meerkeuzevragen met feedback
• Cases
• Discussievragen
• Verdiepend materiaal
• Animaties
• Alle figuren en tabellen uit het boek
Specificaties
Lezersrecensies
Over Gary Armstrong
Over Lloyd Harris
Over Nigel Piercy
Inhoudsopgave
Deel I Analyse
1 Het marketingproces
2 De marketingomgeving
3 Marktonderzoek
4 Consumentengedrag
5 Business-to-businessmarketing
6 Van analyse naar marketingstrategie
Deel II Strategie
7 Marktgerichte marketingstrategie
8 Klantgerichte marketingstrategie
Deel III Tactiek
9 Product-, dienst- en merkbeleid
10 Productontwikkeling en levenscyclusbeleid
11 Prijsbeleid
12 Distributiebeleid
13 Detailhandel en groothandel
14 Geïntegreerde marketingcommunicatie
15 Betaalde media
16 Eigen en verdiende media
Deel IV Implementatie en evaluatie
17 Implementatie en evaluatie
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan